(因為某某人會看我的網誌,與其讓他用不精準的Google Translate,從現在開始,我應該會中英文併用吧。寫個網誌好像在交作業...)

之前在寫布拉格行旅紀事的時候,有提過布拉格一直是我夢想的城市,當麻煩先生問我最想旅行的歐洲地點時,我也毫不猶豫地說布拉格。巴黎,當時不怎麼引起我的興趣。

但卻讓我意外地陷入對巴黎的熱戀。

Earlier, in my journey to Prague, I mentioned that Prague had always been my dream city to visit. When Mr. T asked me which city in Europe I would like to go, I said Prague without any hesitation.

Paris, rarely crossed my mind. However, it definitely surprises me in the most positive way ever!

Transportation 4.JPG 

(On the train from the airport to Paris)

就像機場往巴黎的通勤列車一樣,巴黎是個色彩繽紛的城市。在這裡可以看到一種活躍,一種脈動。

造訪過巴黎之後,我自問為什麼過去對巴黎偏見多多,想起大學時代,有個同學從巴黎旅行回來,我說巴黎一定很浪漫很美吧?!他皺著眉頭說大便很多,坐在左岸的咖啡館只覺得很臭。這大約種下了我偏見的種子。

成也巴黎,敗也巴黎。集文化、歷史、時尚、美食等諸多優點於一身的巴黎,不知道為什麼,在過去每次聽人提起,總是說起血拼的多。自以為一身反骨的我,總是想著「巴黎啊,太通俗,太張揚,太物質。」

As the train commuting between the Airport and Paris city center suggests, Paris is a city full of colors. A vibrant and dynamic city.

After my trip to Paris, I asked myself where all my bias against Paris came from. It occurred to me that back then when I was still in college, a friend of mine visited Paris and told me, frowning, after I asked him whether Paris was just as romantic as people put it, that there were poos and sitting at Cafes on the left bank, he just found it smelly. This might plant the bias in me.

By the end of the day, it all comes down to Paris itself, a city combines all the goodies, including culture, history, fashion, cuisine and so on. Unfortunately, most of the time when I heard anything about Paris, it had mostly been about shopping. As a self-claimed rebel, I unjustifiably deemed Paris "kitsch, extravagant and materialistic".

我錯得多麼離譜呀!巴黎是如此美好的城市,連麻煩先生都說,每轉一個角落,幾乎可以看到我眼睛閃閃發亮。

How ridiculously wrong was I! Paris is so wonderful that Mr. T said that every corner we turned, I looked totally amazed by the city.

Sunset Paris 7.JPG 

(A view of Pont Alexandre III at sunset)

巴黎,讓人流連的城市,難怪麻煩先生有同事拼了命也要在這裡買間小公寓,當成自己退休後的家。

Paris, the city to be! No wonder a colleague of Mr. T's endeavored all her means to buy a flat here as her future home after retirement.

arrow
arrow
    全站熱搜

    Sunny Kuo 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()